Betingelser

Næringskjøp
Alle bestillinger gjort gjennom vår nettside fra registrerte firma betegnes som nærings kjøp mellom firma. Vi selger engros til registrerte firma i hele Norge. Det gis 10 dagers kreditt fra ordren er registrert og sendt fra vårt lager. Det kan i enkelte tilfeller ved større ordrer og når firma er nystartet at vi krever hel eller delvis forhåndsbetaling av ordren. 

Kjøpsbetingelser
Alle kjøp betegnes som Nærings kjøp da vi kun selger til firma registrert i Brønnøysund  med eget organisasjonsnummer.

Varene faktureres med 10 dg forfall. Faktura sendes på epost til oppgitt epost adresse i bestillingen. Har du mulighet til å motta EHF faktura vil den bli sendt som EHF faktura.

Alle kundedata som blir lagret blir ikke delt med/solgt til tredje parter og oppbevares ifølge norsk lov.

Vi tar forbehold om evt skrivefeil, endringer på produkt og feil ved lager status på de enkelte produkt.

Vi kan ved enkelte tilfeller, der det er nye kunder eller ordrer av en viss størrelse, kunne kreditt sjekke kunde/firma før ordren iverksettes. I enkelte tilfeller kan vi kreve forhåndsbetalt om vi finner det hensiktsmessig.

Retur Ordinære varer

Vi gir 14 dager åpent kjøp, men du må gi oss skriftlig beskjed innen fristens utløp. Omkostninger i forbindelse med returfrakt dekkes av kunde. Produktet leveres tilbake i ubrukt stand og i original emballasje. Returomkostninger / Frakt dekkes i alle tilfeller av kjøper. Kjøper står ansvarlig for evt skader / mangler som kan oppstå under returtransport. Retur varer skal ikke sendes i oppkrav - varene vil bli kreditert når vi har mottatt de og kreditnota sendt deg pr epost. I de tilfeller hvor ordre er over 3000.- ex mva og varene er sendt kostnadsfritt vil frakt bli fakturert i ettertid om hele ordren returneres.

Retur Bestillingsvarer
14 dagers åpent kjøp gjelder ikke ved varer som er merket "bestillingsvare"  Det gjelder de aller fleste Benker, Resepsjoner og annet større inventar til Hudpleie/Frisør. Dette gjelder også andre spesialbestilte varer (f.eks spesial str i klær).

Dersom en retur avtales spesielt mellom kunde og oss på bestillings varer, skal produktet leveres tilbake i ubrukt stand og i original emballasje. Retur  omkostninger / Frakt dekkes i alle tilfeller av kjøper. Kjøper står ansvarlig for evt skader / mangler som kan oppstå under returtransport. Vi vil også måtte trekke fra 15% av kjøpesummen pga omkostninger vi vil ha med evt videre salg / transport av varen.

Utsolgte varer
Vi tar forbehold om at varene kan være utsolgt til tross for at det ikke står skrevet på nettsiden.

Bestillingsvarer
Enkelte varer i nettbutikken er merket "Bestillings vare". Dette gjelder i hovedsak benker, skap, disker fra R.E.M, Weelko, Namrøl. Disse har en leveringstid på ca 1-5 uker. I de fleste tilfeller greier vi å levere på kortere tid. Ved bestilling vil vi alltid sjekke lagerstatus hos leverandør og bekrefte ordren til kunde etter dette.

Bestillings varer (utvalg av modeller og størrelser) gjort av arbeidsklær fra LaBeeby byttes ikke.

Ta kontakt med oss om du har noen spørsmål rundt bestilling av benker el andre varer merket "Bestillings vare"

Skade
Du må sjekke varer som du mottar for skader så raskt som mulig og helst innen 24 timer. Om du oppdager skade på en eller flere varer ved levering, må du snarest ta kontakt med oss. Synlige skader meldes/påføres til transportør ved levering, samt til oss. Skjulte skader meldes umiddelbart etter åpning og senest innen en uke. Du har selv en plikt til å umiddelbart sjekke varene for skader når de er mottatt.

Garanti
Alt som faktureres til firmaer er å betrakte som et nærings kjøp. Ved nærings kjøp er garantien begrenset til seks måneder etter levering. For at garantien skal gjelde, må varen være montert og brukt etter gjeldende bruksanvisning. På alle våre elektriske artikler samt benker/stoler med pris på over 2000,- ex mva gir vi 1 års garanti. Vi har noen produkter med utvidet Garanti - dette gjelder Namrøl benker (2 år), Baehr benker og utstyr (2 år), Glamox Lamper (5 år) og REM (3 år).

Uavhentede pakker
Uavhentet pakker belastes kunde for reelle kostnader forbundet med forsendelsen. Dette gjelder også ved feilaktige oppgitt adresse som resulterer i at pakken kommer i retur til oss.

Transport/Levering
Wellness Norge A/S setter levering til deg som kunde i høysetet. Vi har transportavtale med Bring for å gi deg som kunde en optimal leverings løsning. Alle varer leveres på døren om ikke annet avtales. Levering i vårt nærområde og sentralt Østlandet er 1 dag. Sør- og Vestlandet 1-3 dager og Nord Norge 2-4 dager. Ønsker man å hente pakken selv i butikk / annet hentested må dette avtales med oss.

Alle ordrer mottatt før kl 13 ekspederes samme dag. I perioder med stor ordre pågang / ferieavvikling kan det påregnes noe lengre leveringstid. Vi gjør alltid vårt ytterste for å få alle ordrer sendt samme dag de er bestilt.

Benker / Palle gods leveres på oppgitt adresse. Vare anses levert når den er trillet av bil (ikke båret opp trapper, plassert på behandlingsrom etc.) Ved større kolli som benker osv skal du bli oppringt på forhånd.

Det kan i enkelte tilfeller tilkomme frakt på varer med stort volum, som f.eks Resepsjoner og annet inventar fra spesielt vår leverandør REM (England). Det vil bli avklart og informert om på forhånd. Det vil da også være forskjeller på hvor i Norge (postnr) varene skal leveres. 

Vi sender ikke varer til Svalbard og Jan Mayen.

Frakt
Ordrer over 3000,- netto (ex mva) sendes fraktfritt (se unntak under). Ordrer under 3000,- netto (ex mva) faktureres med standard frakt på 275,- + mva. Dette er en flat frakt sum uavhengig av antall pakker eller størrelse og vekt.

Det kan i enkelte tilfeller tilkomme frakt på varer med stort volum, som f.eks Resepsjoner og annet større inventar. Det gjelder varer fra vår leverandør REM (England).  Det vil bli avklart og informert om på forhånd. Det vil da også være forskjeller på hvor i Norge (postnr) varene skal leveres. 

Vår "Fri Frakt" over 3000,- gjelder ikke privatkunder.

Pakker som kommer i retur til oss grunnet feile oppgitte opplysninger i bestillingen eller ved uavhentet oppkravs pakker, vil bli belastet kunden med reel frakt kostnader begge veier forbundet med forsendelsen. 

Ukens tilbud
Vi har hver uke rabatter på ulike produkter/produktgrupper.